zondag 12 november 2017

Alessandro Striplac 931 Petite Nana swaches & review


Tijd voor weer een mooi Striplac kleurtje, ditmaal laat ik je de kleur Petite Nana zien, Petite Nana is een tint uit het vaste assortiment deze mooie 'vintage' roze tint heeft een crèmefinish.

Voor wie nog niet bekend is het het Striplac Systeem van Alessandro, Striplac is een nagellak die je met behulp van een UV lamp laat uitharden tot een langhoudend en glanzend laklaagje maar deze hoef je er niet met veel aceton weer af te weken. Striplac 'trek' je als het ware van je nagels af zodat je geen remover nodig hebt.



De Striplac flesjes zijn niet doorzichtig omdat het UV licht dan kan zorgen dat de lak al hard wordt. Het penseeltje van Striplac is wat aan de kleine kant maar dat heeft wel het voordeel dat je de lak niet snel te dik aanbrengt omdat gellak toch de neiging heeft wat stroperiger van textuur te zijn dan 'gewone' nagellak.


Één laagje Petite Nana zorgt voor een nog licht transparant effect, stiekem vind ik de lak zo ook wel erg mooi, het is net alsof er een laag snoeperig glazuur op de nagels ligt.


Na twee dunne laagjes dekt Petite Nana mooi en de glans is prachtig, ik vind dit een onverwacht mooi tintje! Dit is het type kleurtje dat ik eigenlijk snel over het hoofd zou zien terwijl dit soort tinten uiteindelijk het meest door mij gedragen wordt...

En tenslotte, twee laagjes Petite Nana en een laag Twin Coat. De Striplac lakjes hebben een beetje de neiging om te krimpen op je nagels zodat het topje niet meer helemaal bedekt is, het is dus belangrijk om tijdens het lakken ook goed de topjes mee te lakken. Hieronder zie je een klein beetje wat ik bedoel.


Striplac belooft een langhoudend resultaat van wel 2 weken maar op de nagels van mijn handen is dat nog nooit gelukt. Op mijn teennagels blijft de Striplac eindeloos zitten maar op mijn nagels is het een ander verhaal. 

Op de derde dag 'chipte' mijn duimnagel al, ik ben niet zo van de nagellak waar hoekjes af zijn dus verwijderde ik de Striplac van mijn duim. Dit gaat bij mij trouwens erg gemakkelijk, ik duw mijn duimnagel zo onder de lakaanzet bij mijn nagelriem en kan de lak dan zo van mijn nagel af 'strippen'. 


Op dag 4 ging het weer mis, de laklaag op mijn middelvinger liet los dus ook die moest eraf. Nu kan je op zich vrij gemakkelijk de nagels voorzien van een nieuw laagje Striplac maar bij mij is dit een gebed zonder einde. Het is zo typisch dat de Striplac vrij snel van mijn nagels afgaat, maar dat gebeurt mij zelfs met professionele gellak dus het ligt aan mij, niet aan de lak.

Bewijs dat ik het probleem ben kreeg ik laatst toen mijn buurmeisje trots vertelde dat de Striplac bij haar maar liefst 3(!) weken was blijven zitten en haar handen zien ook af want ze heeft een paard en werkt in de horeca dus veel met de handen in het sop en zware arbeid met de handen. Lucky girl!

Deze kleur is er niet alleen in Striplac maar ook in 'gewone' nagellak die je met behulp van nagellak remover kan verwijderen. Beide systemen hebben voordelen en nadelen, Zo heb je bij Striplac meteen droge krasvaste nagels alleen heb je een speciale lamp nodig (leuk om voor de feestdagen te vragen? Alessandro heeft altijd leuke starter kits)

Alessandro is verkrijgbaar bij drogist en parfumerie (ook online bij Douglas) en schoonheidssalons.