woensdag 13 september 2017

Mooie gladde en sunkissed benen ook in de herfst


Ik vrees dat het echt voorbij is met die mooie zomer... al hoop ik op een verrassend warme Oktobermaand. Ik ben nog niet klaar om mijn winterse garderobe tevoorschijn te halen want ik hou zo van rokjes en jurkjes zonder panty's en maillots. Na de zomer hebben mijn benen altijd zo'n lekker tintje en graag deel ik mijn trucjes met je om dat tintje langer te behouden.


Om je huid mooi glanzend en zacht te houden is het regelmatig verwijderen van dode huidcelletjes noodzakelijk. De Le Petit Marseillais Sublimante Beautifying shower cream heeft naast een verzorgende ook een licht exfoliërende werking. Abrikozenpitolie zorgt voor een soepele huid en witte lelie zorgt voor een zonnig gevoel door de zomerse geur. 


De shower cream bevat kleine exfoliërende deeltjes die de dode huidcellen zachtjes losmaken maar naar mijn persoonlijke smaak is de werking hiervan iets te 'soft'. Nu heb ik eigenlijk al een tijdje geen scrub meer gebruikt want ik gebruik al jaren de Dermalogica Ultimate buffing cloth. Een handige langwerpige doek waar je een kleine hoeveelheid doucheproduct over verdeelt zodat je je hele lijf moeiteloos maar grondig kan scrubben.

Ik geef dan ook de voorkeur aan één van de fijne Le Petit Marseillais douchegels en de buffing cloth. Deze scrub is het toch niet helemaal voor mij maar in combinatie met de buffinf cloth doet hij wat ik verlang. En voor het kleine prijsje is het ook niet iets om moeilijk over te doen. 


Na het scrubben ofwel exfoliëren is het tijd om de benen te scheren, de Wilkinson Sword Quattro is de meest basic variant van alle Wilkinson scheersystemen. In de verpakking vind je het scheermes met beschermhoesje en een handige houder voor in de douchecabine. 

De Quattro is voorzien van toegevoede Aloë vera en vitamine E zodat de huid al tijdens het scheren gevoed en gekalmeerd wordt. Dit scheermesje zorgt voor een superglad resultaat door de 4 vlijmscherpe mesjes en de vormgeving van zowel de scheerkop als het handvat. Het is prettig scheren met de Wilkinson Quattro. Ik gebruik een epilady voor benen en oksels maar soms ontsnappen er toch haartjes aan de electrische epilator, een goed scheermes rekent dan af met de laatste opstandige haartjes waardoor ik me niet elke dag druk hoef te maken over eventuele haargroei op mijn benen.


Op de website van Wilkinson vind je uiteraard alle producten terug maar ook hele fijne en handige tips voor een beter en gladder resultaat. Zo wist ik niet dat je beter niet direct na het opstaan je benen kan scheren omdat je benen een half uur nodig hebben om vochtophopingen af te voeren. Door dat extra vocht zwelt de huid op, na 30 minuten staat de huid strakker waardoor de haartjes rechtop staan en dus beter verwijderd kunnen worden.


Een zelfbruiner kan ook nu al helpen om je zongebruinde tintje in stand te houden, de Lovea Bio autobronzant bestaat uit niet meer bestanddelen dan echt nodig en heeft een hele lichte transparante textuur. Het resultaat is heel erg subtiel dus verwacht niet na één keer smeren een tint die je anders na een week bakken en braden in het zonnetje zou hebben maar denk eerder aan een subtiele gloed. Helemaal goed wat mij betreft want je 'fake' bruine tintje kan beter iets te subtiel zijn dan iets te overdadig...

Deze autobronzant is een niet vette spray met exotisch geurende en verzorgende Monoï die zich makkelijk over de huid laat verdelen. Je ruikt na het aanbrengen wel even dat typische zelfbruiner geurtje maar dat vervliegt gelukkig vrij snel. Op onderstaande foto zie je de textuur van de autobronzant en daaronder het resultaat. Het zonnetje was vandaag afwezig dus is het geen hele duidelijke foto maar je ziet wel duidelijk kleurverschil. Heel fijn is trouwens dat het een mooi warm gebronsd kleurtje is en absoluut geen oranje.



Zo, met deze routine houd ik mijn zomerse tintje nog wel even in stand en kan ik nog even met blote benen rondlopen, of het moet wel erg koud gaan worden.... 

PS: Vooruit, nog drie geheimpjes om dat zomerse tintje en zonnige gevoel langer vast te houden; de Tan Maximizer aftersuns van Lancaster, de Phyto Plage haarolie van Phyto en de Guerlain Terracotta. De Lancaster aftersun gebruik ik na elk zonnebad en blijf ze ook na de vakantie dagelijks gebruiken om dat voorzichtig opgebouwde tintje zo lang mogelijk te behouden. Ik stop pas als al mijn flacons helemaal leeg zijn. 

De Phyto haarolie beschermt en herstelt het haar maar het is vooral de zonnige geur en de nonchalante golven die het aan mijn haar geeft waar ik heel erg blij van wordt.

Zelfs als het zongebruinde tintje al zo goed als verdwenen is tover je met het Guerlain Terracotta poeder binnen no-time een sunkissed gloed op je gezicht. Ik heb er al heel wat versleten en ik blijf het de allerbeste bronzer vinden.


disclaimer * sommige van deze producten heb ik ontvangen voor review doeleinden.