maandag 17 juli 2017

The SPF50 squad



Ik zorg altijd al vroeg in het seizoen dat ik genoeg fijne smeerseltjes in huis heb om mijn huid te beschermen als het zonnetje gaat schijnen. Ik ben nogal veeleisend wat zonverzorging betreft en er is ook zoveel verkrijgbaar dat het soms lastig kiezen is. Ik kies altijd een SPF50 of 30 en blijf die ook de hele zomer smeren, met een hoge SPF kan je prima een bruin kleurtje opbouwen want er is geen enkel product dat ze straling van de zon voor de volle 100% kan opvangen. Vandaag een aantal producten die vooral qua smeerbaarheid heel erg van elkaar verschillen.

Wat je van ver haalt is vaak lekker maar ook dichtbij zijn hele fijne merken te vinden. In België vind je huidverzorgingsmerk Lierac, het assortiment is heel ruim en hun zonverzorging erg fijn. Een fijn product uit de Lierac Sunissime lijn is de Energizing protective fluid, een luchtige fluide met SPF50 en Global anti-aging werking.

Global anti-aging wil zeggen dat het product zowel beschermt tegen tekenen van huidveroudering zoals pigmentvlekken, rimpels en verslapping maar ook zorgt dat de huid er jeugdiger uitziet door haar te voorzien van energie en de bruining activeert zodat je sneller een kleurtje hebt.De lichtgewicht fluide laat zich vlot over de huid verdelen en voelt lekker fris aan op de huid. Lierac is verkrijgbaar via de (online) apotheek in België.


Shiseido is een vertrouwde naam in mijn schoonheidsritueel, als het wat luxueuzer mag zijn dan is de Future Solution LX Universal defense SPF50+ een goed idee. Deze luxe dagcrème voor gezicht, hals en décolleté beschermt de huid tegen vervuilde lucht, UV straling en droogte. Bovendien helpt het product in de strijd tegen donkere vlekken, een ruwe huid en huidveroudering. De speciale formule is 40 minuten waterbestendig en voelt heerlijk zacht en luxueus aan door de speciale kasjmier technologie.

Japanse groene thee, super yeast extract, collageen, hyaluronzuur, extracten uit alpenbloem en star fruit extract verwennen de huid, houden haar vitaal en gaan de sporen van stress tegen. De formule bevat de speciale Superveil-360 technologie die ervoor zorgt dat het product op alle plekjes waar het is aangebracht beschermt, ook op een onregelmatig huidoppervlak. Dit product bevat een combinatie van oa titaniumdioxide en benzophenone 3 als UV filters. De fluide smeert prettig en laat geen zichtbare sporen achter op de huid.

Lovea Bio is sinds vorige zomer echt een favoriet voor onder de douche en in het zonnetje, hun sulfaatvrije doucheproducten zijn heel erg fijn en de zonverzorging met hoge bescherming bevat een 100% mineraal zonnefilter op basis van titaniumdioxide. De formule is waterbestendig en bevat verzorgende bestanddelen die vroegtijdige huidveroudering door UV-straling voorkomen. Dat dit product 100% minerale filters bevat heeft zowel voor als nadelen, de smeerbaarheid is minder goed dan bij de andere producten en het product laat een beetje een waasje achter op de huid, ook laat het zich lastig verwijderen (een cleansing oil is echt een goed idee).


Dermalogica huidverzorging is niet meer weg te denken uit mijn huidverzorgingsritueel, ook de Solar Defense zonbescherming scoort bij mij erg goed. De Solar Defense booster SPF50 bevat groene thee en druivenpit extract zodat je huid niet alleen beschermt is tegen de straling maar ook meteen vrije radicalen tegengaat. Deze luchtige fluide kan je solo of gemengd met je Dermalogica moisturizer gebruiken, dit product verdeelt makkelijk over de huid en laat geen zichtbare sporen na.

Als je graag een product gebruikt dat vrijwel onzichtbaar is dan is de Anthelios Ultra lichte spray met SPF50 een handig product, deze spray vernevel je over je gezicht (wel zorgen dat je niet inademt terwijl je sprayt!!!) voor een superlichte bescherming. Het thermaal water in het product heeft een kalmerende en verfrissende werking op de huid. Een praktisch product om bij de hand te hebben en ook erg gemakkelijk voor heren met een baard, door de spray over gezicht en haar te sprayen is hun huid ook nog een beetje beschermd want zie een man maar eens zover te krijgen dat ze de behaarde delen van hun gezicht insmeren.... Ik snap het ook wel want dat is een serieus geklieder.

L-R Lierac, Shiseido, Dermalogica, Lovea & La Roche Posay
L-R Lierac, Shiseido, Dermalogica, Lovea & La Roche Posay

Hierboven zie je de smeerbaarheid van de producten, alleen de Lovea laat een waasje achter door de minerale filters. Hoewel dat een beetje storend is hebben minerale filters toch echt mijn persoonlijke voorkeur. 

Nu is het een beetje een teer onderwerp want sommige onderzoeken spreken elkaar ook nog eens tegen dus 100% zeker weten waar ik goed aan doe weet ik ook niet. Ik probeer bepaalde bestanddelen zoveel mogelijk te vermijden omdat ik denk dat ik daar voor mijzelf en mijn kindje goed aan doe. Zorg in ieder geval dat je je goed beschermt tegen de zon want ook al zitten er in bepaalde producten misschien mogelijk schadelijke stoffen, het blijft belangrijk om je huid te beschermen tegen verbranding en veroudering door de stralen van het zonnetje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)