vrijdag 7 juli 2017

Bijzondere tools voor een vitaal zomerlijf





Bikini body of niet lekker in je vel zitten heeft naar mijn idee niks met je kledingmaat te maken, ik heb een kledingkast met maten van 38 tot 44 hangen en in maat 38 was ik vreemd genoeg onzekerder dan in mijn huidige 40-42. Misschien komt het omdat ik mijn lijf meer ben gaan waarderen omdat het een comfortabel all-inclusive resort was voor mijn kleine spruit of misschien ga je je met de jaren gewoonweg drukker maken om andere zaken.

Mijn buik in minder strak dan voor de baby en mijn kont is deels verdwenen en een stuk slapper (om over de cellulite maar te zwijgen) dus bij mij ligt de focus nu vooral op een zachte en zo glad mogelijke huid en daar heb ik een paar fijne hulpmiddelen voor. 



Als ik aan bikini denk is het eerste wat mij te binnen schiet de bikinilijn. Gewoonlijk gebruik ik een Braun Soft perfection epilady maar voor de meer kwetsbare zones houd ik het toch liever op een scheermesje.

De Hydro Silk van Wilkinson is een heuse ontdekking geweest. Tijdens mijn zwangerschap leverde het bijwerken van de bikinilijn hilarische taferelen op (zie er maar eens fatsoenlijk bij te komen langs die buik haha) maar met een spiegel en de Hydro silk durfde ik het toch aan. 


De Hydro silk bikini combineert een klassiek scheermes van royaal formaat met een trimmer die op drie standen kan worden ingesteld. In de gebruiksaanwijzing stond ook dat je mooie vormen en contouren kan stylen dankzij de speciale trimmer maar daar heb ik mij maar niet aan gewaagd. De trimmer werkt op een batterij maar kan door de watervaste behuizing veilig onder de douche gebruikt worden. 

Tijdens het scheren met het mesje komt er een speciaal serum met marine extracten vrij dat de huid verzorgt en hydrateert. De vijf mesjes zorgen voor een secuur gladgeschoren huid. Ik vind het grote formaat erg handig en gebruik het scheermesje ook voor mijn benen. Mijn oksels doe ik alleen nog maar met de epilady, de eerste keren is dat even slikken maar op den duur komen er steeds dunnere haartjes terug dus het loont de moeite. 


Je lijf af en toe even wakker schudden door jezelf van top tot teen te borstelen is een hele goede gewoonte. Door je huid te borstelen activeer je het natuurlijke afvoersysteem van je lichaam waardoor onderhuidse vet- en vochtophopingen zichtbaar kunnen verminderen. Ook worden dode huidcellen verwijderd waardoor je een zachte gladde huid aan een borstelbeurt overhoudt.

De Remington Reveal is een body brush die een deel van het zware werk op zich neemt (ach ik gebruik ook een electrische tandenborstel dus vind dat dit geen gevalletje divagedrag is haha). De Reveal body brush is een bodybrush met een roterende kop en twee opzetstukken. De harde borstelhaartjes zijn voor het 'droge' borstlwerk en de zachtere borstel is voor onder de douche en tovert een gladde egale huid tevoorschijn.



Ik vind het enige nadeel de vormgeving, voordeel van een borstel met handvat is dat je ook makkelijker overal bij kan (denk je rug). Hoewel de bodybrush makkelijk in de hand ligt verkrampt mijn hand toch na een tijdje borstelen. Dat is dan ook het enige minpunt, als ik regelmatig borstel zie en voel ik duidelijk verschil, ik heb best wel last van cellulite en vaak borstelen zorgt ervoor dat de deukjes net wat subtieler zijn. 

De brush is draadloos te gebruiken en kan worden opgeladen met een lang bijgeleverd snoer. Als je brushes versleten zijn dan kan je die los kopen. Een fijne manier om je lijf even goed wakker te schudden al zou ik door de vormgeving misschien toch voor de 'ouderwetse' borstel met handvat kiezen. 


Een voor mij heel belangrijke 'beautytool' zijn mijn Brita filerkannen en flessen, ik heb een fles op mijn bureau staan en als ik onderweg ben gaat er altijd een speciale fill & go variant mee. Deze handige BPA vrije flessen worden voorzien van een mini filterpatroon waardoor je ook onderweg gefilterd kraanwater kan drinken. Water is enorm belangrijk voor een vitaal lijf en een stralende huid, zeker tijdens warme zomerdagen. Je huid is je grootste orgaan en heeft wel wat extra vocht nodig als de zon haar uitdroogt. Je huid goed voeden en hydrateren van binnenuit kan al heel veel huidproblemen voorkomen of in ieder geval verminderen (op vakantie 'sop'ik mijn brood schaamteloos in de olijfolie, eet vaak avocado vol vetzuren, en snoep lekker veel rood fruit vol antioxidanten).

Brita filtert smaakverstorende elementen uit het kraanwater waardoor het water een mildere smaak krijgt. Ik proef het verschil duidelijk. Daarnaast vind ik de waterkannen ook heel erg praktisch, ik hoef niet steeds op en neer te lopen naar het aanrecht en als ik s'nachts dorst heb hoef ik maar naar mijn fles te grijpen.

Met behulp van mijn Brita filerkannen en Fill&Go flessen is het ook gemakkelijk bij te houden hoeveel ik drink en daarnaast zijn de kannen en flessen ook echte eyecatchers. Mijn Brita squad zorgt ervoor dat ik altijd goed gehydrateerd de dag doorkom en daar is mijn lijf ook blij mee. Dan voel ik me toch iets minder schuldig als ik een keer vergeet te smeren met een moisturizer. Kom maar op met dat strandweer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)