donderdag 29 juni 2017

Givenchy Brow Couture



Mijn lichaam in shape krijgen voor de zomer is niet helemaal gelukt maar mijn wenkbrauwen in shape krijgen is gelukkig een stuk eenvoudiger, zeker met de Brow Couture producten van Givenchy. Een goed vormgegeven wenkbrauw geeft je gezicht direct een lift en een mooie uitgesproken look. Op hele warme dagen bestaat mijn make-up routine voornamelijk uit het aanzetten van mijn wenkbrauwen en een strategisch aangebracht glansje.

Er zijn diverse producten waarmee je je wenkbrauwen kan aanzetten, van het klassieke potlood of poeder tot gels die opstandige haartjes in het gareel houden. Givenchy heeft twee bijzondere producten voor de wenkbrauwen gecreëerd, een zacht extra groot potlood en een filler die dunne wenkbrauwen voller laat lijken.


Het Brow Couture pencil heeft een hele zachte crèmige textuur en zorgt voor een matte finish, eenmaal aangebracht blijft dit potlood heel goed zitten dus voorzichtig aanbrengen is echt wel een must. Het potlood geeft namelijk heel veel kleur af dus met een zachte hand werken is wel even belangrijk. 

De dikte van het potlood is zowel een voordeel als een nadeel, bij het vollere gedeelte is het fijn dat je in één vloeiende beweging je wenkbrauw voorziet van kleur maar voor het dunnere uiteinde is het potlood te dik. Nu zit er aan de achterkant van het potlood wel een puntenslijper maar elke keer slijpen vind ik ook een gedoe dus gebruik ik nu een wenkbrauwpenseel dat ik even over het potlood strijk en daarna over mijn wenkbrauw voor de perfecte dosis kleur. 


De Mr. Brow Filler mascara is een product dat door een combinatie van vezels en pigmenten de wenkbrauwen voller laat lijken en een poederachtige finish achterlaat. Het praktische kleine borsteltje is ideaal om precies mee te werken zodat je desnoods alleen bepaalde plekjes aan kan stippen waar er wat minder haartjes zitten. Daarna even met een schoon kammetje over de wenkbrauw en deze ziet er meteen vol en gelijkmatig uit. Je kan het product ook over de gehele wenkbrauw gebruiken als dat nodig is.

In de jaren '90, mijn puberjaren, waren hele dunne gebogen streepjes de norm en ik epileerde mijn wenkbrauwen dan ook vol overgave... Ik denk dat ik heel veel geluk heb gehad want ik heb tegenwoordig toch weer een mooie volle wenkbrauw. Een filler is geen pure noodzaak maar de uiteinden zijn wat dunner dus die krijgen soms een beetje filler zodat mijn wenkbrauw wat meer in balans is. Deze filler doet wat hij belooft en zorgt niet alleen voor een optisch voller effect maar zorgt er ook voor dat de wenkbrauw strak in model blijft.

Givenchy Brow Couture Brow Couture pencil &  Mr. Brow Filler

Ik heb beide producten in de kleur 01 Brunette, een donkerbruine tint die iets donkerder is dan de kleur van mijn wenkbrauwen (ze zijn al wat lichter geworden door dat heerlijke voorjaarszonnetje) dus deze kleur haalt ze meteen mooi op. 


Hierboven zie je mijn wenkbrauw zonder potlood en daarnaast met de Givenchy Eyebrow Couture definer Intense eyebrow pencil in 01 Brunette. Ik heb bewust de foto geplaatst waarop ik het potlood zonder penseel aanbreng, je ziet duidelijk bij het dunne gedeelte van mijn wenkbrauw dat het wat rommelig oogt, nu is dat met een wattenstokje met oogmake-up remover wel te verwijderen maar dat is toch weer een extra stap en met dat penseeltje werkt het net zo fijn. Al met al twee mooie producten voor de wenkbrauwen die je wenkbrauwen direct mooi in shape krijgen. Nu die buik en bilspieren nog in shape krijgen.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)