zaterdag 19 september 2015

Personal: A new beauty addict in the making?

Little Calimero

Ik was al een paar weken over tijd maar na een lichte bloeding op een vrijdagavond had ik toch niet het idee dat er al iets spannends aan de hand was. Ik besloot toch op de zondagochtend daarop een test te doen (die lag al een tijdje klaar voor gebruik).

De predictor early is eigenlijk al geschikt om 6 dagen voor de verwachte menstruatie mee te testen. Ik was inmiddels al wat dagen na die bewuste menstruatie maar in November had ik ook al een keer overgeslagen en de teleurstelling was toen groot dus vandaar mijn afwachtende houding. Goed de test dus, een heel surrealistisch en zenuwslopend moment dat allerlei emoties met zich meebrengt van paniek tot vreugde.

De test werkt heel snel en ik heb de test eerst nog even laten liggen omdat ik eigenlijk niet goed durfde te kijken maar één blik op de test zei genoeg, twee streepjes is een positieve uitslag. Manlief werd hardhandig wakkergeschud (arme man het was half 7 op zondagochtend...) maar begon meteen te glimmen toen het tot hem doordrong.


Goed zwanger dus volgens de test, de volgende dag heb ik meteen een afspraak gemaakt met de huisarts omdat die bloeding mij toch niet helemaal lekker zat en via je bloed is de uitslag meteen duidelijk.

Bij de huisarts ging het ook niet helemaal handig, op woensdag mocht ik komen om bloed te laten prikken en op donderdagochtend zou ik de uitslag krijgen. Vol verwachting wachtte ik op de uitslag waarop de huisarts alles nakeek in de computer en mij vertelde dat ik niet zwanger was. HUH? Er werd opnieuw bloed afgenomen (en ik ben al zo ontzettend bang voor die naalden) en ik moest ook pipi in een potje doen voor het geval dat het een blaasontsteking bleek te zijn (echt nie!).

Toen die urinetest ook uitwees dat het geen blaasontsteking was maar wel een zwangerschap ging de huisarts verder zoeken en wat bleek, de negatieve uitslag was die van November,.... Wel zwanger dus, nu kon ik het pas echt laten bezinken. Wel waren we er snel over uit dat de kleine spruit voorlopig de werknaam Calimero zou krijgen.


Ik was nog bezig met mijn Infraligne kuur (ik was daarmee 5 kilo kwijtgeraakt door oefeningen en een gezond voedingspatroon) maar daar ben ik direct mee gestopt. wel leefde ik nog naar de regel van 6 maaltijden per dag en liefst zo mager mogelijk maar dat is als je zwanger bent nog best tricky. Rookvlees en rosbief mogen niet en van de geur van kipfilet werd ik misselijk... Dus hoewel het tijdens het infraligne dieet maar tweemaal per week op brood mocht schakelde ik weer over op pindakaas op mijn volkoren boterhammetjes.

Het was natuurlijk groot feest dus af en toe word er gezondigd (gelukkig zit patisserie de Rouw 100 kilometer verderop anders zou het uit de hand lopen) maar ook dat probeer ik te doseren en ik let er erg op om dagelijks twee stuks fruit te eten en volop groenvoer. Daarnaast slik ik de Prenatal nutrients van Solgar als aanvulling.

Wekelijks een stukje zalm en zeker twee avocado's voor de gezonde vetzuren en voldoende zuivel wat best even lastig was.... Ik ben dol op slagroom maar drie porties slagroom per dag zet ook zo aan dus ik heb nesquik in huis gehaald om het melk drinken wat makkelijker te maken. Ook heb ik de Skyr yoghurt van Arla ontdekt en die is echt superYUM!


Nu is mijn buik nog bescheiden al passen mijn broeken niet meer en ben ik nu met 21 weken toch al 9 kilo (slik...) aangekomen...Ik zit echt nog in dubio of ik al aan de positiekleding moet of gewone kleding in een grotere maat moet shoppen. Gelukkig ben ik groot fan van knitwear jurkjes met een dikke 100 denier panty en dat rekt vooralsnog goed mee.

Hilarisch was wel toen mijn mama winterjassen had besteld en ik die op een snikhete dag moest passen, om te testen hoever de jas kon moest er maar even een groot kussen onder, ik hoef je niet uit te leggen dat we het na een tijdje niet meer hielden van het lachen...


Bij een zwangerschap horen cadeautjes en de Ouders van nu zwanger box was de eerste die ik heb aangevraagd. Deze kan je makkelijk ophalen bij een Etos filiaal in de buurt en de box bevatte wat samples, tijdschriften en (tot grote hilariteit van de pubers) twee alcoholvrije drankjes.

Jammer was wel dat de Ouders van nu special die erin zat ook al eerder per post was toegezonden, dat was een beetje dubbelop. Maar al met al stond er veel leuke en handige informatie in de bladen want een kindje verwachten is een beetje als je beautystash opruimen....Waar moet je beginnen????


Op vakantie in Italië (een paradijs voor leuk kinderspul) kocht ik al wat leuke kleinigheidjes (jammer dat ik toen ook nog niet wist of het een jongen of meisje word, dat weet ik trouwens nu nog niet want met de 20 weken echo hield Calimero de beentjes bij elkaar).


Van twee lieve dames op de camping waar we elke zomer verblijven kreeg ik zelfs spontaan twee lieve cadeautjes toen ze hoorden dat ik zwanger was, in Italië had mijn buik nog het twijfelachtige formaat van is ze zwanger of heeft ze teveel gegeten? Ach ik voelde mij gelukkig goed ondanks de verzengende hitte en heb tijdens de minst warme uren gewoon van het zonnetje genoten, uiteraard met een SPF 50 van Dermalogica en Lancaster. Wel jammer was dat ik de lekkere wijntjes en parmaham en salami even moet laten staan....


Mijn beautyroutine is toch ook enigzins aangepast, eerst lag er qua lichaamsverzorging vooral een focus op verstevigen en celullite tegengaan, nu is de strijd tegen striae, spataderen en zware vermoeide benen begonnen. Dit begint natuurlijk allemaal bij een goede uitgebalanceerde voeding en voldoende beweging maar met een goed beautyregime kan ik de schade (hopelijk) enigzins beperken. Zo niet dan jammer maar helaas maar dan heb ik het tenminste geprobeerd.

Clarins heeft drie fijne producten om je te helpen je huid strak te houden en zware vermoeide benen te verlichten. De strech mark control is speciaal ontwikkeld om het aanzien van bestaande striae te verminderen en toekomstige striae te voorkomen door de huid soepel en veerkrachtig te houden. De huile tonic en ik gaan way back, deze olie heeft mij al door heel wat afslankpogingen geholpen en is enorm fijn in gebruik. De Lait Jambes lourdes is een frisse lotion voor op de benen en zorgt voor een verkoelend effect waardoor je zware benen wat lichter en frisser aanvoelen.


Manlief was niet zo blij met mijn keuze voor de luiertas (hee als je een nieuwe tas mag shoppen doe je dat meteen toch?) hij attendeerde mij erop dat ook hij met die tas op stap moest (ohja oeps). Maar ik ben wel erg blij met de FAB diaper bag die ik voor mijn verjaardag heb gekregen. Ach het begin is er...Word vast en zeker vervolgd......


Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Geweldig nieuws, zo leuk! Nogmaals gefeliciteerd en kom maar op met de baby updates, super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)